woensdag 25 juli 2012

More modest fashion

 Warm dat het was in de stad! Maar wel geweldig om weer eens lekker te shoppen. Ik zocht een blauw onderjurkje voor onder een wikkeljurkje. Wow, dat had nog ietsie werk nodig bovenaan ; ) Ik haalde een elastische kantrand van een oud rokje en naaide het met de hand aan het jurkje en voila! Helemaal blij. Nu houd ik toch al van kantjes, dus de toevoeging is geen probleem. Het witte onderjurkje had ik al een tijd op het oog bij de Didi en was nu in de uitverkoop. Misschien ga ik het kant daar ook op decolletehoogte toevoegen, wel zo modest.

Verder zo'n geweldig zonnehoedje gekocht. Ik ben er helemaal weg van. Ik zocht eigenlijk zo'n grote hoed met een wijde rand, maar liep hier tegenaan. Leuk zoals de dingen waar je zomaar tegenaan loopt, vaak de beste koop blijken te zijn.

Even een dagje vrij van het ritme, de dagelijkse bezigheden. Lekker naar de stad en naar de bieb. Boeken en de DVD series Cranford en Lark rise to Candleford geleend... en ik kan er morgen weer tegenaan! Soms heb je zo'n dagje echt even nodig, nietwaar?

  
Hot that it was in the city! But still, it was great to have the time to go shopping. I searched for a blue dress for under a wrap dress. Wow, that needed some work  on top; ) I got an elastic side edge of an old skirt and sewed it by hand to the dress and voila! I'm happy. Now I love lace, so the addition is no problem. I had the white dress in mind for quite some time now and today it was on sale. Maybe I'll add some lace edge on the neckline to to make it more modest.

Furthermore, I purchased such a great sun hat. I absolutely love it. I actually looked for such a big hat, but ran in to this little cute hat. Nice how the thing that just encounter, often prove to be the best buy.
 

 Just a day off of the rhythm and the daily routine. Head to the city and to the library. Borrowed books and DVD series of Cranford and Lark Rise to Candleford ... and I'll hope to be refreshed by tomorrow! Sometimes you really need such a day, right?



Kantrandje op Hema-jurkje. Scheelt weer een T-shirt. Met de hand in 15 minuten klaar.
Lace on a dress. I don't have to wear a T-shirt now. I've made the lace on the dress in about 15 min. by hand.




En nog wat (mode) plaatjes uit de oude doos:
And some (fashion) pictures from yesterday and beyond: 









5 opmerkingen:

  1. I love the LARK RISE TO CANDLEFORD and CRANFORD DVDS :) I know you will too!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. yes I do...the scenes are beautiful. I already watched some parts of it on tv, but now I can watch it all!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hey, je gezicht voor het eerst helemaal op de foto op je blog ;-) zijn het trouwens eize zijn handen die piano spelen op dat filmpje :-) ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel Jedidja.
    En Elis, nog helemaal vergeten: nee dat zijn niet Eize's handen, maar misschien wel een idee om nog eens te doen : )

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.